Online Marketing Bureau Stramark wouter  klein

Hoger in Google

met Focus op Resultaat?

Ik wil online groeien!

Stuur ons een bericht en laat weten welk resultaat je wil bereiken. We denken vrijblijvend met je mee!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Voer een nummer in van 22 tot 22.
    Het antwoord als getal invullen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoger in Google komen?

Het hebben van alleen een website of webshop is natuurlijk niet genoeg. Jij wil met je website hoger in Google komen op zoektermen die voor jouw  scale-up van belang zijn. Met je de merknaam kom je vaak gemakkelijk hoog in Google, maar dan ben je er nog niet. Hoger in Google komen bereik je met betaalde advertenties (zoekmachine adverteren), en door technische en inhoudelijke verbetering van je website (zoekmachine optimalisatie). Nog beter is een combinatie van beide online marketingtechnieken. Daarnaast zijn er nog zo’n 200 factoren die invloed hebben op je ranking. Denk aan de techniek en de structuur van je website of webshop. Om dit allemaal zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen moet je van alle elementen kennis hebben. Wij adviseren je over het optimaliseren en verbeteren van je website of webshop. Hoger in Google advies helpt jouw scale-up meer bezoekers naar de website te trekken op termen die relevant zijn voor de business.

Wat is hoger in Google komen?

Simpel gezegd wil je hoger in Google ranken met je website of webshop zodat je beter vindbaar bent. Er zijn heel veel factoren die hier invloed op hebben. Google hanteert zo’n 200 punten op basis waarvan de zoekmachine bepaalt hoe hoog websites op bepaalde zoekwoorden gerangschikt worden binnen de zoekresultaten. De vraag “Hoe kom ik hoog in Google?” is dus niet zo gemakkelijk te beantwoorden. Er zijn wel een aantal regels en manieren om dit te bewerkstelligen.  

hoog in google komenDe basisregel om hoog in Google te scoren is relevantie. Wat betekent dat in de praktijk? Wanneer de inhoud en structuur van je website of webshop aansluiten bij de wensen van de bezoeker, draagt dit bij aan je Google positionering. In feite werk je dus continu aan het verbeteren van je website, zodat je klanten én de zoekmachines daar profijt van hebben.

Om je te helpen bij het optimaliseren en verbeteren van je website of webshop om zo hoog mogelijk in Google te komen, heb je een ervaren zoekmachine optimalisatie bureau nodig. Een bureau met ervaring dat contact onderhoudt met jou en je websitebouwer.

Eerste pagina Google?

Eerste pagina Google
Sta je al op de eerste pagina in Google? Of eerste pagina op Google of eerste pagina van Google? Zo zie je maar: het maakt uit op welke woorden mensen zoeken.

Hoog in Google ranken; organisch of met advertenties?

Er zijn twee manieren om met je website hoog in Google te komen:

  1. Adverteren in Google Adwords: je adverteert met zoekwoorden in Google waarbij een advertentie wordt geplaatst naast of boven de organische zoekresultaten.
  2. Zoekmachine optimalisatie: je website of webshop wordt technisch (structuur) en inhoudelijk (tekst) verbeterd zodat deze relevant is voor bezoekers.

Je kunt deze twee online marketingtechnieken natuurlijk ook combineren. Met een relevante website die hoog in Google scoort kun je vaak rekenen op lagere kosten voor adverteren binnen Google AdWords.

Hoe komt je website of webshop hoger in Google?

Er zijn heel veel zaken die meespelen bij het hoog in Google komen met je website of webshop.

  1. De techniek van je website of webshop is belangrijk. Als de zoekmachinerobot er zich geen raad mee weet, dan kun je natuurlijk ook geen hoge ranking verwachten.
  2. De content die op je website of webshop staat dient van hoge kwaliteit te zijn. De informatie moet aansluiten op de behoefte van de bezoeker. Belangrijk is dat je lange en korte pagina’s afwisselt, de juiste zoekwoorden gebruikt en hier niet te veel mee spamt.
  3. Je website structuur is van belang. Welke informatie staat waar en is het allemaal logisch geordend? Zo kan een bezoekers gemakkelijk navigeren door je website zodat hij/zij niet snel afhaakt.
  4. Linkbuilding is een essentieel onderdeel om hoog in Google te komen. Google benadert je website of webshop democratisch: als anderen naar jou verwijzen, dan zal je website wel de moeite waard zijn. Hierbij komen nog heel veel details kijken, zoals het woord waarmee men verwijst naar jouw website (de link tekst), de context waarin de link staat en de doelpagina waarnaar de link verwijst (homepage of een diepere pagina).
  5. De leeftijd en reputatie van je domeinnaam. Hoe ouder je domeinnaam is en hoe meer reputatie je hebt, hoe beter.
  6. Je aanwezigheid op social media zoals Facebook, Twitter en Google+.
  7. De server waarop je website of webshop gehost wordt.


Zo zijn er nog zo’n 200 factoren die meespelen bij je ranking binnen Google. Zie je door de bomen het bos niet meer? Maak je geen zorgen, hier hoef jij je niet mee bezig te houden. Een zoekmachine marketing bureau zorgt ervoor dat jij scoort op zoveel mogelijk factoren.

‘Hoger in Google’ uitbesteden

Hoger in Google komen lijkt misschien eenvoudig, dat is het echter niet. Om jouw website of webshop hoger te laten ranken kun je beter zoekmachine optimalisatie en Google Ads uitbesteden aan zoekmachine marketing bureau Stramark in Amsterdam. Hoog in Google komen vraagt namelijk om vakkennis die binnen je eigen bedrijf vaak niet aanwezig is. Ons team bestaat uit 8 consultants, ieder met zijn eigen specialisme. Doordat wij gewerkt hebben voor verschillende klanten in diverse branches hebben we jarenlange ervaring opgebouwd. Hierdoor weten we wat wel of juist niet werkt. Zo kan een SEA of SEO specialist direct voor jou aan de slag. Vooraf wordt er een helder ‘hoger in Google plan’ opgesteld om gestructureerd en doelgericht te kunnen werken. Daarvoor zijn specifieke tools nodig, en die kunnen vrij prijzig zijn. Wij hebben ze al in huis zodat jij ervan kunt profiteren. Ten slotte moet je je website continu verbeteren en dat kost tijd. Tijd die je wellicht zelf niet hebt of liever besteedt aan je eigen business. Win tijd door het over te laten aan onze consultants. Jij denkt mee met de strategie, dan voeren zij het uit. Dat resulteert op haar beurt in focus. Wanneer je het uitbesteedt werk je productiever en doen we beide waar we goed in zijn.

Kortom: als je je afvraagt “Hoe kom ik hoger in Google?” of “Hoe kan ik bovenaan in Google komen met mijn website?” dan gaat Online Marketing Bureau Stramark graag samen met jou aan de slag. Eerst beoordelen we vrijblijvend de vindbaarheid van je website in Google en hoe je nu scoort. Dat geeft snel antwoord op de vraag “Hoe hoog sta ik in Google?”. Op basis daarvan formuleren we een aanpak om hoger te ranken!